Άγιοι Τριμιθιάς, Τ.Θ. 150, Λευκωσία 2671, Κύπρος
Cyprus
info@babyspace.com.cy
2016-05-06 11:39:58 +0300 5+1 τρόποι για να διώξουμε τους εφιάλτες. Εφιάλτες τέλος!

Εφιάλτες τέλος!

Εφιάλτες τέλος! 470 900
5+1 τρόποι για να διώξουμε τους εφιάλτες.

Ο ύπνος παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη ενός παιδιού και είναι ένα θέμα που απασχολεί κάθε γονιό. Τα παιδιά ήδη από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους, βλέπουν εφιάλτες. Πρόσφατη έρευνα που έγινε από το Children's Hopital of Philadelphia έδειξε ότι οι εφιάλτες είναι πιο συνήθεις στα παιδιά ηλικίας 7-9 ετών. Σε αυτό το διάστημα το ποσοστό των παιδιών που βλέπει εφιάλτες αγγίζει το 96%, ενώ μετά την ηλικία των 10, μειώνεται στο 76%.

Οι εφιάλτες συμβαίνουν κατά τη διάρκεια του ύπνου REM και για αυτό το λόγο πολλά παιδιά δεν ξυπνάνε. Ένα κακό όνειρο όμως, επηρεάζει ακόμα και υποσυνείδητα την ψυχολογία και την ψυχική κατάσταση ενός παιδιού. Οι αιτίες που προκαλούν τους εφιάλτες ποικίλουν. Το στρες, τυχόν φοβίες, εικόνες της καθημερινότητας, σκηνές από ταινίες και παιδικά είναι μόνο μερικές από αυτές.

Τι μπορούμε να κάνουμε όμως εμείς;

1. Δείχνουμε κατανόηση 
Όταν το μικρό μας βλέπει έναν εφιάλτη είναι αναστατωμένο και προκειμένου να το ηρεμήσουμε δεν είναι αρκετή ούτε λύνει το πρόβλημα η φράση "αυτό που είδες δεν είναι πραγματικό. Πήγαινε πάλι για ύπνο" . Είναι σημαντικό να μπούμε στη θέση του και να καταλάβουμε ότι για το παιδί μας ο εφιάλτης που είδε μοιάζει αληθινός. Δοκιμάστε να του πείτε κάτι όπως "Το ξέρω ότι τρόμαξες, πολύ αλλά δεν υπάρχει κανένας κακός κύριος στο δωμάτιό σου".

2. Ακολουθούμε το πρόγραμμα ύπνου
Είναι σημαντικό για το μικρό μας να έχει ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου. Σύμφωνα με τους ειδικούς όσο πιο αργά κοιμάται ένα παιδί, τόσο πιθανότερο είναι να δει εφιάλτες. Τα παιδιά σχολική ηλικίας χρειάζονται περίπου 11 ώρες ύπνου και καλό είναι και για μία τουλάχιστον ώρα πριν κοιμηθούν, να μην έρχονται σε επαφή με οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή, ενώ αντίθετα ένα μπάνιο ή κάποιο επιτραπέζιο θα λειτουργήσει χαλαρωτικά. 

3. Μαθήματα χαλάρωσης! 
Η ήρεμη σωματική και ψυχική μας κατάσταση, κάνει τον ύπνο πιο ήρεμο και ξεκούραστο. Λίγο πριν κοιμηθούμε παίρνουμε βαθιές ανάσες, χαλαρώνουμε και ταυτόχρονα δείχνουμε στο μικρό μας πώς να κάνει το ίδιο.

4. Αντιμετωπίζουμε τους φόβους μας
Τα παιδιά έχουν διάφορες φοβίες. Άλλα φοβούνται το σκοτάδι, άλλα το νερό, άλλα τα ζώα κτλ. Οι φοβίες αυτές είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε εφιάλτες και για αυτό το λόγο πρέπει να τις αντιμετωπίσουμε. Σταδιακά βοηθάμε το μικρό μας να ξεπεράσει τους φόβους του και όταν τα καταφέρει, οι εφιάλτες που σχετίζονταν με αυτούς θα είναι παρελθόν!

5. Όλα είναι στο μυαλό
Κάποιες φορές οι εφιάλτες γίνονται συνήθεια. Ο μόνος τρόπος να το αλλάξουμε είναι να πείσουμε το παιδί μας πως κάποια πράγματα είναι μόνο στο μυαλό του. Όταν για παράδειγμα φοβάται ότι κάποιος είναι στο δωμάτιό του ή κάτω από το κρεβάτι, του δείχνουμε ότι δεν είναι κανένας και πως είναι ασφαλές.

5+1. Δε διστάζουμε να ζητήσουμε βοήθεια
Κάποιες περιπτώσεις είναι δύσκολο να τις διαχειριστούμε. Όταν συμβαίνει αυτό, καλό είναι να ζητήσουμε τη βοήθεια κάποιου ειδικού που έχει την εμπειρία και τη γνώση να βοηθήσει το μικρό μας.

Πηγή: parents.com

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι χορηγοί μας

Οι υποστηρικτές μας