Άγιοι Τριμιθιάς, Τ.Θ. 150, Λευκωσία 2671, Κύπρος
Cyprus
info@babyspace.com.cy
2020-06-03 16:27:04 +0300 Ο ρόλος του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών Ο ρόλος του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών

Ο ρόλος του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών

Ο ρόλος του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών 470 900
Το κλείσιμο των σχολείων λόγω της πανδημίας είχε σημαντικές κοινωνικές και ψυχολογικές  επιπτώσεις στα παιδιά.

Μετά από δύο μήνες αποχής από το σχολείο η επάνοδος φαντάζει δύσκολη. Πόσο καθοριστική όμως είναι η επαναλειτουργία των σχολείων για την ομαλή προσαρμογή στην κανονικότητα;  
Σε άρθρο, που δημοσιεύτηκε στο Lancet Public Heath από τους γιατρούς Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Γαβριατοπούλου, Γιάννη Ντάναση και τον Πρύτανη Θάνο Δημόπουλο το κλείσιμο των σχολείων είχε σημαντικές κοινωνικές και ψυχολογικές  επιπτώσεις.
Όπως αναφέρουν, οι επιπτώσεις είναι περισσότερο εμφανείς στα παιδιά των χαμηλότερων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων που βασίζονται στο σχολείο για τις εκπαιδευτικές, διατροφικές και υγειονομικές τους ανάγκες.

Ειδικά σε περιπτώσεις έλλειψης γονικής υποστήριξης δημιουργούνται μεγάλες ανισότητες στην παροχή εκπαιδευτικών παροχών. Με στόχο να διασφαλιστεί η ισότητα για όλους τους μαθητές η UNESCO έχει καταστρώσει οργανωμένο στρατηγικό πλάνο για την υποστήριξη των παιδιών με τηλεκπαίδευση και άλλες καινοτόμες δράσεις κατά την επάνοδο στην κανονικότητα.

Οι πολλαπλοί ρόλοι του σχολείου


Η πανδημία ανέδειξε το σημαντικό ρόλο του σχολείου στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.
 Με τους μαθητές στο σπίτι, η σχολική κοινότητα απουσιάζει και η επαφή μέσω του διαδικτύου δε μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης. Τα παιδιά απουσιάζουν από το φυσικό χώρο όπου μπορούν να μοιραστούν τα ενδιαφέροντα, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.

Η κοινωνική και συναισθηματική μάθηση αποτελεί στους νέους ανθρώπους σημαντική συνιστώσα για την εξέλιξη της προσωπικότητας τους. Η πανδημία αυτή δίνει την ευκαιρία για επαναξιολόγηση του σχολείου που ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας. Δηλαδή, ένα σχολείο που η θα είναι μαθητο-κεντρικό, με διδακτική μεθοδολογία, με εξατομικευμένη προσέγγιση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων.

Υγειονομικοί, παιδαγωγοί και ψυχολόγοι πρέπει να υποστηρίξουν το έργο των δασκάλων και καθηγητών γιατί η σωστή εκπαίδευση είναι συνώνυμη της υγείας.

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι χορηγοί μας

Οι υποστηρικτές μας