Άγιοι Τριμιθιάς, Τ.Θ. 150, Λευκωσία 2671, Κύπρος
Cyprus
info@babyspace.com.cy
2018-05-21 17:39:31 +0300 Το βράδυ έρχεται και η ώρα του ύπνου πλησιάζει. Τι συμβαίνει όμως όταν το παιδί σας φοβάται το σκοτάδι; Το παιδί σας φοβάται το σκοτάδι; Πώς μπορείτε να βοηθήσετε;

Το παιδί σας φοβάται το σκοτάδι; Πώς μπορείτε να βοηθήσετε;

Το παιδί σας φοβάται το σκοτάδι; Πώς μπορείτε να βοηθήσετε; 470 900
Το βράδυ έρχεται και η ώρα του ύπνου πλησιάζει. Τι συμβαίνει όμως όταν το παιδί σας φοβάται το σκοτάδι;

Πολλές φορές η φαντασία των παιδιών μπορεί να παίξει τρομαχτικά παιχνίδια. Πώς μπορείτε να τους εξηγήσετε ότι δεν υπάρχουν τέρατα και ότι πρέπει να αισθάνονται ασφαλείς; 

Ο Φόβος για το Σκοτάδι την Ώρα του Ύπνου

Είστε γονείς. Έχετε ξεπεράσει τη δύσκολη περίοδο του θηλασμού, τις αλλαγές πάνας, τα κλάματα μέσα στη νύχτα, αλλά άλλη μία δοκιμασία περιμένει τους σας περιμένει… ο φόβος για το σκοτάδι και τα τέρατα που κρύβονται κάτω από το κρεβάτι! Το ερώτημα λοιπόν είναι: πώς να βοηθήσετε το παιδί σας να ξεπεράσει τους φόβους του;  

Προτού αρχίσετε να αγχώνεστε, καλό θα είναι να έχετε στο μυαλό σας ότι πιθανότατα πρόκειται για μία φάση που θα ξεπεραστεί σύντομα! Τα περισσότερα παιδιά φοβούνται το σκοτάδι για μια μικρή περίοδο της ζωής τους. Παρόλα αυτά, υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να τα βοηθήσετε! Η βασική αιτία για τον φόβο των παιδιών είναι η μεγάλη και ζωηρή φαντασία τους. Τέρατα κάτω από το κρεβάτι ή μέσα στην ντουλάπα, φαντάσματα που ζουν μέσα στους καθρέπτες, ιστορίες που λέει το ένα στο άλλο για να τρομάξουν. Δεν είναι δύσκολο να πιστέψουν ότι το περίγραμμα του σκούρου πουλόβερ στην καρέκλα είναι ένας σκοτεινός καλικάντζαρος! Τι μπορείτε λοιπόν να κάνετε;

Χαρούμενα και Χαλαρά Προγράμματα

Μία ώρα πριν τον ύπνο δείτε μαζί με το παιδί σας χαλαρά και διασκεδαστικά τηλεοπτικά προγράμματα. Αποφύγετε κάποιο πρόγραμμα ή ταινία, που έστω και μια σκηνή, θα μπορούσε να το τρομάξει.

Συγκεκριμένη Διαδικασία Ύπνου

Η δημιουργία ρουτίνας πριν τον ύπνο είναι ζωτικής σημασίας. Ένα ωραίο παραμύθι, ένα ζεστό μπάνιο, ένα νανούρισμα ή το να καθίσετε μαζί του μέχρι να το πάρει ο ύπνος. 

Ένα Φως τη Νύχτα

Ένα νυχτερινό φως μπορεί επίσης να κάνει θαύματα, γιατί τα κάνει να αισθάνονται ασφάλεια! Μπορείτε επίσης και να τους δώσετε έναν φακό για να τον έχουν... σε ώρα ανάγκης! 

Η Πόρτα Ανοιχτή

Είναι πολύ χρήσιμο να αφήνετε την πόρτα του δωματίου του ελαφρά ανοιχτή. Το να μην απομονώσετε εντελώς το δωμάτιο βοηθάει το παιδί να χαλαρώσει και να αποβάλλει το άγχος και τις ανησυχίες του.

Η Μουσική

Μουσική ή ήχοι της φύσης μπορούν επίσης να ηρεμήσουν το παιδί. Η απόλυτη σιωπή μπορεί να κάνει τα πράγματα πολύ χειρότερα για ένα παιδί που φοβάται το σκοτάδι, καθώς ο οποιοσδήποτε θόρυβος θα το τρομοκρατήσει. 

Να τα καθησυχάζετε 

Ένα από τα πιο βασικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να τα ηρεμείτε και να τα καθησυχάζετε. Απλά πείτε τους ότι δεν υπάρχει τίποτα να φοβούνται. Δεν υπάρχουν τέρατα ή δαίμονες που κρύβονται στην κρεβατοκάμαρά τους, και τίποτα δεν πρόκειται να τους βλάψει. Προσπαθήστε να εκλογικεύσετε τους φόβους τους. 

Μοιραστείτε το ίδιο κρεβάτι

Αυτή είναι μια λύση που χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Αν δείτε ότι τίποτα από τα παραπάνω δε βοηθάει, τότε μπορείτε να τα αφήσετε να κοιμηθούν μαζί σας, χωρίς όμως αυτό να γίνει συνήθεια. Μια καλύτερη ιδέα είναι να μείνετε εσείς στο υπνοδωμάτιό του παιδιού. Με αυτόν τον τρόπο, δεν συνηθίζουν στην ιδέα να μένουν στο δικό σας και δεν ενισχύετε την ιδέα ότι υπάρχει κάτι που πρέπει να φοβούνται στο δωμάτιό τους. Αυτό που θα μπορούσατε να κάνετε είναι να πείτε ότι θα έρχεστε κάθε 5 λεπτά και θα ελέγχετε το δωμάτιό τους. Στη συνέχεια, αυξάνετε τα διαστήματα: σε 10 λεπτά, έπειτα σε 15 λεπτά, και σύντομα θα κοιμηθούν.

Συνοψίζοντας

Απλά προσπαθήστε να έχετε υπομονή και να παραμείνετε ήρεμοι. Με λίγη κατανόηση και θετική ενίσχυση, σίγουρα θα ξεπεράσουν σύντομα τους φόβους τους!

Πηγή: familyfocusblog.com
 

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι χορηγοί μας

Οι υποστηρικτές μας