Άγιοι Τριμιθιάς, Τ.Θ. 150, Λευκωσία 2671, Κύπρος
Cyprus
info@babyspace.com.cy
2019-05-21 13:04:12 +0300 Ποιοι είναι οι λόγοι και τι να κάνω για να το αντιμετωπίσω; Το παιδί μου παραμιλάει στον ύπνο του

Το παιδί μου παραμιλάει στον ύπνο του

Το παιδί μου παραμιλάει στον ύπνο του 470 900
Ποιοι είναι οι λόγοι και τι να κάνω για να το αντιμετωπίσω;

Οι διαταραχές ύπνου είναι ένα συχνό φαινόμενο, ιδιαίτερα στα παιδιά μικρότερης ηλικίας. Μάλιστα έχει αποδειχτεί ότι το ποσοστό των παιδιών που πάσχουν από διαταραχές ύπνου φτάνει το 70%. Οι διαταραχές ύπνου ξεκινούν συνήθως μετά τα δύο χρόνια και επηρεάζουν κυρίως τα αγόρια.

Πρέπει να ανησυχήσω αν το παιδί μου μιλάει στον ύπνο του;

Στις περισσότερες περιπτώσεις οι διαταραχές ύπνου δεν αποτελούν λόγο ανησυχίας. Ειδικά η υπνολαλία δεν είναι  παθολογική. Είναι μάλιστα η πιο συχνή απ’ όλες τις διαταραχές, αφού συναντάται στο 56% των παιδιών κατά τα πρώτα σχολικά τους χρόνια. Κατά τη διάρκεια της υπνολαλίας το παιδί μπορεί να μιλάει πολύ καθαρά ή να λέει ασυνάρτητες λέξεις. Με την πάροδο του χρόνου αυτή η διαταραχή ύπνου ξεπερνιέται.

Σε τι μπορεί να οφείλεται;

  • Έντονη λειτουργία των λεκτικών κέντρων του εγκεφάλου
  • Υπερβολικό ενθουσιασμό
  • Άγχος
  • Εφιάλτες ή έντονα όνειρα

Τι μπορώ να κάνω για να το αντιμετωπίσω;

Παρότι η υπνολαλία δεν είναι ανησυχητική μπορεί να δημιουργήσει κούραση τόσο στα ίδια τα παιδιά όσο και στους γονείς, δυσκολεύοντας την καθημερινότητα μας. Μερικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε είναι τα εξής:

  • Κρατάμε σταθερές τις ώρες του ύπνου. Έτσι το παιδί κοιμάται καλύτερα και πιο ποιοτικά.
  • Αφήνουμε το παιδί να κοιμηθεί αρκετά. Στη νεογνική ηλικία η φυσιολογική διάρκεια του ύπνου κυμαίνεται από 16-18 ώρες, στη βρεφική 13-15, στην προσχολική 12-13, την σχολική 11-12 και στην εφηβεία περιορίζεται σε 9 ώρες.
  • Κρατάμε το παιδί δραστήριο κατά τη διάρκεια της ημέρας και το παροτρύνουμε να παίξει μετά το πέρας των σχολικών δραστηριοτήτων του. Έτσι το παιδί θα κοιμηθεί πιο εύκολα το βράδυ.
  • Λίγο πριν τον ύπνο, δώστε του κίνητρο να ασχοληθεί με πιο χαλαρά πράγματα όπως ένα παζλ ή η ζωγραφική.
  • Αν ξυπνά μέσα στη νύχτα, του δείχνουμε πώς να χαλαρώνει μόνο του τον εαυτό του και δεν το νανουρίζουμε, για να μάθει να κοιμάται μόνο του.
  • Δεν δίνουμε βαρύ φαγητό πριν τον ύπνο. Σερβίρουμε το βραδινό περίπου τρείς ώρες πριν τον ύπνο και προσέχουμε να μην δώσουμε στο παιδί ροφήματα με καφεΐνη.
  • Η σωστή θερμοκρασία και ο φωτισμός είναι πολύ σημαντικά. Στο παιδικό δωμάτιο θα πρέπει να μπαίνει φυσικό φώς το πρωί, και να υπάρχει χαμηλός φωτισμός το βράδυ.
  • Δεν αφήνουμε το παιδί να παίζει πάνω στο κρεβάτι του, για να το συνδέσει μόνο με τον ύπνο του.
  • Ο ρουχισμός του παιδιού πρέπει να είναι ελαφρύς και χαλαρός και οι κουβέρτες να είναι σταθερές για να μην φεύγουν εύκολα. Έτσι εξασφαλίζουμε έναν άνετο ύπνο για το παιδί.
  • Αν η υπνολαλία επιδεινωθεί μπορούμε να συμβουλευτούμε τον παιδίατρο μας, παρέχοντας του ένα πλήρες ιατρικό ιστορικό.

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι χορηγοί μας

Οι υποστηρικτές μας