Άγιοι Τριμιθιάς, Τ.Θ. 150, Λευκωσία 2671, Κύπρος
Cyprus
info@babyspace.com.cy
2020-06-10 15:48:19 +0300 Ποιες τροφές εμπλουτίζουν το μητρικό γάλα στο θηλασμό Ποιες τροφές εμπλουτίζουν το μητρικό γάλα στο θηλασμό

Ποιες τροφές εμπλουτίζουν το μητρικό γάλα στο θηλασμό

Ποιες τροφές εμπλουτίζουν το μητρικό γάλα στο θηλασμό 470 900
Το μητρικό γάλα έχει τα συστατικά των τροφών που καταναλώνει η μητέρα

Με δεδομένο ότι το μητρικό γάλα, που είναι η μόνη πλήρης τροφή για τα μωρά, έχει τα συστατικά των τροφών που καταναλώνει η μητέρα καταλαβαίνεται πόσο υγιεινή και πλούσια πρέπει να είναι η διατροφή σας τους μήνες αυτούς.
Αν και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και η Unicef συνιστούν στις νέες μαμάδες να θηλάζουν αποκλειστικά τα παιδιά τους για τουλάχιστον τους πρώτους έξι μήνες της ζωής τους, αν καταφέρεται να θηλάσετε και περισσότερο μόνο καλό στο μωρό και σε σας κάνετε.
Ποιες είναι όμως οι τροφές που ενισχύουν και εμπλουτίζουν το μητρικό γάλα με τα απαραίτητα στοιχεία ώστε το μωρό σας να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα συστατικά; Και ποιες είναι εκείνες που πρέπει να αποφεύγεις για να μην βρεθείς μπροστά σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα!


Αυγό
Η πρωτεΐνη και τα αμινοξέα του κρόκου του αυγού είναι μια ιδανική τροφή για το διάστημα αυτό. Ο κρόκος είναι μια από τις ελάχιστες φυσικές πηγές βιταμίνης D, πολύτιμος για τα οστά μητέρας και παιδιού ενώ η χολίνη είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη του κέντρου του εγκεφάλου του μωρού που είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία της μνήμης.


Βρώμη
Είναι μια τροφή πλούσια σε φυτικές ίνες και εύπεπτη που βοηθάει στην παραγωγή γάλακτος, γι’ αυτό και ενδείκνυται για τη διατροφή στο θηλασμό. Οι φυτικές ίνες είναι απαραίτητες στις νέες μητέρες, κυρίως εάν υποφέρουν από δυσκοιλιότητα λόγω της εγκυμοσύνης. Επιπλέον, περιέχει σίδηρο που βοηθάει στην καταπολέμηση της αναιμίας. 


Σπανάκι
Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι απαραίτητα στη διατροφή της νέας μητέρας γιατί περιέχουν φυλλικό οξύ που συμβάλλει στην αναπλήρωση του αίματος που ενδεχομένως έχασε κατά τη διάρκεια του τοκετού –ιδιαίτερα εάν έγινε με καισαρική. Περιέχουν βιταμίνη Α και μαγγάνιο που κινητοποιεί την έκκριση κολλαγόνου που θα επουλώσει πιο γρήγορα την τομή της καισαρικής. Το σπανάκι είναι πλούσιο σε ασβέστιο, σίδηρο και βιταμίνη C.


Λιπαρά ψάρια
Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και ιδιαίτερα το DHA που περιέχονται στα λιπαρά ψάρια, όπως η σαρδέλα, ο σολομός, η ρέγκα, η πέστροφα και άλλα, είναι πολύ σημαντικά για τη διατροφή σας αυτήν την περίοδο. Συμβάλλουν στη σωστή ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του μωρού και περιέχουν  πρωτεΐνη και βιταμίνη Β12 που δρουν προληπτικά στην εμφάνιση επιλόχειου κατάθλιψης. Προτίμησε τα φρέσκα αντί των κατεψυγμένων και τα μικρά σε σχέση με τα μεγαλύτερα που μπορεί να περιέχουν υδράργυρο.


Μούρα
Αυτοί οι μικροί θησαυροί περιέχουν αντιοξειδωτικά που καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες και προφυλάσσουν από ασθένειες. Δίνουν στη νέα μητέρα πολλές σημαντικές βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και υδατάνθρακες που της προσφέρουν ενέργεια.


Καστανό ρύζι
Χάρη στις φυτικές ίνες, απελευθερώνει σταδιακά ενέργεια στον οργανισμό διατηρώντας σταθερά τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα και σε βοηθάει να μη νιώθεις κούραση. Βοηθάει επίσης στην παραγωγή μητρικού γάλακτος.


Αμύγδαλα
Εξαιρετικά για τη διατροφή στο θηλασμό και όχι μόνο! Προσφέρουν πολλές βιταμίνες (κυρίως Ε) και καλά λιπαρά οξέα, όπως ωμέγα-3, πρωτεΐνη και ασβέστιο. Για να είναι πιο εύπεπτα, είναι προτιμότερο να αφήσεις πέντε-έξι αμύγδαλα μέσα σε  νερό όλη τη νύχτα και να τα φας το επόμενο πρωί.


Γαλακτοκομικά
Οι βιταμίνες D και Β, όπως και η πρωτεΐνη των γαλακτοκομικών είναι απαραίτητα για τις νέες μητέρες και τα βρέφη. Επιπλέον, τα γαλακτοκομικά βοηθούν στην αναπλήρωση του ασβεστίου που χάνεται για την παραγωγή του μητρικού γάλακτος.


Σκόρδο – σοκολάτα
Είναι γνωστή η έντονη οσμή και γεύση του σκόρδου. Έχει αποδειχθεί ότι η γεύση του γάλακτος αλλοιώνεται εάν έχετε καταναλώσει φαγητό με πολύ σκόρδο ή και κρεμμύδι με αποτέλεσμα πολλά μωρά να αρνούνται το γάλα έως και 12 ώρες μετά την κατανάλωση του φαγητού.
Επιπλέον, η κατανάλωση σοκολάτας και μεγάλης ποσότητας ζάχαρης προκαλεί αναστάτωση στα μωρά που θηλάζουν, με αποτέλεσμα να είναι ανήσυχα, να μην μπορούν να κοιμηθούν και να κλαίνε χωρίς λόγο. Όσο θηλάζετε μειώστε τις ποσότητες και θα δείτε το μωρό σας να κοιμάται σαν πουλάκι!
 

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι χορηγοί μας

Οι υποστηρικτές μας