Άγιοι Τριμιθιάς, Τ.Θ. 150, Λευκωσία 2671, Κύπρος
Cyprus
info@babyspace.com.cy
2019-05-29 13:37:12 +0300 Τι να κάνω για να ανακουφιστώ; Ναυτία στην εγκυμοσύνη

Ναυτία στην εγκυμοσύνη

Ναυτία στην εγκυμοσύνη 470 900
Τι να κάνω για να ανακουφιστώ;

Το πιο συχνό φαινόμενο στην εγκυμοσύνη, που συνήθως είναι και η πρώτη ένδειξη που μας κάνει να σκεφτούμε ότι μπορεί να είμαστε έγκυες, είναι η ναυτία. Αίσθηση ζαλάδας, αδιαθεσία, ναυτία και εμετός. Σίγουρα δεν είναι η πιο ευχάριστη αίσθηση, αλλά υπάρχουν διάφοροι τρόποι να ανακουφιστούμε, οπότε δεν θα πρέπει να αποτελέσει λόγο ανησυχίας.

Πότε εμφανίζεται συνήθως η ναυτία;

Η ναυτία εμφανίζεται συνήθως στην 6η εβδομάδα της κύησης και συνήθως εξαφανίζεται μέχρι την 12η έως 14η εβδομάδα. Εκτιμάται ότι περίπου το 65% των εγκύων υποφέρει από πρωινές ναυτίες.  

Η ναυτία εμφανίζεται μόνο τις πρωινές ώρες;

Η ναυτία εμφανίζεται κυρίως τις πρωινές ώρες. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να προκύψει οποιαδήποτε άλλη ώρα της μέρας, χωρίς να προκαλέσει ανησυχία στην έγκυο.

Πότε έχω περισσότερες πιθανότητες να νιώσω ναυτία στην εγκυμοσύνη;

  • Εάν κυοφορείς δίδυμα
  • Εάν είχες ναυτίες ή εμετούς σε προηγούμενες εγκυμοσύνες
  • Εάν έχεις ιστορικό ναυτίας ως αποτέλεσμα χρήσης αντισυλληπτικών χαπιών
  • Εάν έχεις ιστορικό ημικρανιών

Ποιες είναι οι αιτίες της πρωινής ναυτίας στην εγκυμοσύνη;

  • Δυνατές μυρωδιές
  • Στρες
  • Δυσπεψία
  • Θέα ή μυρωδιά φαγητών που απεχθάνεσαι
  • Αύξηση της ορμόνης β-χοριακής
  • Αυξημένη έκκριση γαστρικού οξέως

Τι μπορώ να κάνω για να ανακουφιστώ;

  • Ξεκίνησε τη μέρα σου χαλαρά, έχοντας αρκετό χρόνο να ετοιμαστείς για τις υποχρεώσεις σου χωρίς να βιάζεσαι.
  • Τοποθέτησε στο κομοδίνο σου μια συσκευασία κράκερ και φάε μερικά μόλις ξυπνήσεις.
  • Μην σηκώνεσαι απότομα από το κρεβάτι κάθε πρωί.
  • Άλλαξε τις διατροφικές σου συνήθειες και προσπάθησε να τρως συχνά και μικρά γεύματα πλούσια σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες.
  • Να αποφεύγεις τροφές πικάντικες, όξινες ή πλούσιες σε λιπαρά.
  • Πιες μικρές ποσότητες υγρών καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Το κρύο τσάι λεμονιού ή τζίντζερ είναι αρκετά βοηθητικό.   
  • Προσπάθησε να κινείσαι αρκετά μέσα στην ημέρα. Ιδανικές μορφές γυμναστικής για τις εγκύους είναι το κολύμπι, το περπάτημα και η γυμναστική στο νερό.
  • Να αερίζεις συχνά τον χώρο σου και να αποφεύγεις τις έντονες μυρωδιές. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και κάποια συσκευή αρωματοθεραπείας. Στην ανακούφιση από τη ναυτία βοηθούν τα αιθέρια έλαια λεμονιού, περγαμόντου και μέντας.
  • Μην μένεις για πολλή ώρα σε χώρους που έχουν καπνό.
  • Προσπάθησε να μην αγχώνεσαι.

Πότε πρέπει να ανησυχήσω;

Γενικά η πρωινή ναυτία αποτελεί ένδειξη ότι το μωρό σας αναπτύσσεται φυσιολογικά. Όμως οι υπερβολικοί εμετοί και η απώλεια βάρους είναι γνωστοί ως υπερέμεση των εγκύων. Εάν λοιπόν τα συμπτώματα σας γίνουν πολύ έντονα θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για να προχωρήσετε σε μία θεραπεία. Η υπερέμεση συμβαίνει περίπου σε 1 στις 200 εγκυμοσύνες και αντιμετωπίζεται εύκολα και χωρίς επιπλοκές για τη μητέρα ή το έμβρυο.

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι χορηγοί μας

Οι υποστηρικτές μας