Οι αλλαγές μπορεί να είναι συχνά για το καλό μας και φέρνουν έναν αέρα ανανέωσης αλλά ταυτόχρονα συχνά προκαλούν κούραση και αναστάτωση στην οικογένεια.
Ας ξεκινήσουμε από τον γενικό κανόνα. Οι αλλαγές μπορεί να είναι συχνά για το καλό μας και φέρνουν έναν αέρα ανανέωσης αλλά ταυτόχρονα συχνά προκαλούν κούραση και αναστάτωση στην οικογένεια. Η περίοδος που διανύουμε είναι μία περίοδος που μας αποδοκιμάζει καθημερινά. Αν εμείς οι ίδιοι ως ενήλικες δυσκολευόμαστε, μπορούμε μόνο να φανταστούμε τι θα συμβαίνει στο μυαλό ενός παιδιού.
Οι μικροί μας ήρωες είναι πιθανό να ταράζονται, όταν δεν γνωρίζουν πότε και αν θα πάνε σχολείο. Αν θα συνεχίσουν ή όχι τα μαθήματα μέσω του υπολογιστή. Αν θα ξαναδούν τους φίλους τους στην αγαπημένη τους εξωσχολική δραστηριότητα. Αν θα μπορέσουν τον επόμενο μήνα να επισκεφθούν τον αγαπημένο τους παππού στο χωριό.
Ποιο είναι το κλειδί στο να γίνουν τα παιδιά πιο ευμετάβλητα και δεκτικά στις ξαφνικές αλλαγές που βιώνουν;
Η επικοινωνία.
- Είναι σημαντικό να μπορούμε να διαχειριστούμε την αγωνία μας και να μην ξεχνάμε πως εμείς είμαστε οι ενήλικες στο σπίτι. Το άγχος συχνά μεταφέρεται στα παιδιά χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Η μη λεκτική επικοινωνία διαδραματίζει ένα πολύ σημαντικό παράγοντα στην επικοινωνία μεταξύ γονέων και παιδιών.
- Το γεγονός ότι τα παιδιά κλείστηκαν στο σπίτι πριν από κάποιους μήνες, μετά βγήκαν πάλι έξω το καλοκαίρι και ξανα κλείστηκαν στο σπίτι τους λίγους μήνες μετά, μπορεί να τα έχει ματαιώσει. Ανάλογα με το αναπτυξιακό τους στάδιο προσπαθούμε να τους εξηγήσουμε όσο πιο περιγραφικά μπορούμε για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό.
- Αφού εξηγήσουμε στο παιδί τι συμβαίνει θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι έχει κατανοήσει τι συμβαίνει. Συνεπώς, ανά τακτά χρονικά διαστήματα να επιβεβαιώνουμε μαζί του ότι έχει καταλάβει γιατί συμβαίνει κάτι και πως συνδέεται με την πανδημία.
Τέλος, οι συχνές τηλεφωνικές επαφές με τους φίλους του και ένα σταθερό πρόγραμμα στο σπίτι θα το βοηθήσουν να αισθάνεται πιο ήρεμο και να επικεντρωθεί σε όσα ελέγχει αντί για να σκέφτεται όσα δεν μπορεί να ορίσει.
Σχόλια